Capitala, impartita in 61 de zone: cum arata Noul Plan Urbanistic General al Bucurestiului
Nicușor Dan, Primarul General al Capitalei, vrea să reorganizeze Bucureștiul. Conform noului plan urbanistic, cel mai mare oraș din România ar urma să aibă 61 de cartiere, un port și un aeroport în Zona de Sud.
Aflat în proces de elaborare, noul PUG a fost blocat încă din 2014 și deblocat abia în acest an. PUG este un document-cheie al administrației locale și dă marile direcții de dezvoltare urbanistică. Orașul nu are, de mai bine, de 20 de ani, un plan actualizat.
În noul Plan Urbanistic General, Bucureștiul a fost împărțit în 61 de zone, din care au disparut unele cartiere mai mici precum Andronache sau zona Armenească. Pentru altele au fost păstrate vechile denumiri, cum ar fi Sălajan sau 23 August.
Cetățenii sunt invitați, pentru prima dată, să răspundă unui chestionar cu câteva zeci de întrebări despre problemele din cartierul lor, de la mobilitate, transport în comun și situația străzilor, până la accesul facil la centrul orașului, prezența școlilor sau a grădinițelor.
Noul plan urbanistic va conține un regulament de construcții pentru cartiere rezidențiale
Noul plan urbanistic va conține un regulament de construcții pentru cartiere rezidențiale, dar și lucrări publice, cum ar fi grădinițe, școli, parcuri, drumuri noi. Ultimul plan urbanistic general a fost realizat în anul 2000.
Nicusor Dan, primarul general al Capitalei: "În intervalul din 2000 până acum s-a dat liber la inițiativă privată. Teoretic, e bine, dar dacă nu există o coordonare a autorității vedem că orașul nu prea mai are o coerență în momentul ăsta și acum noi trebuie să facem două lucruri. Unu: plecând de la ce există, să dam o direcție de dezvoltare reală realistă, investițiile prevăzute să corespundă cu ceea ce poate să suporte autoritatea locală și doi: foarte important, chiar să-l respectăm. Degeaba facem cel mai bun plan de dezvoltare a orașului dacă după aceea venim de mii de ori și îl modificăm".
După prima etapa dedicată cetățenilor, va urma consultarea specialiștilor pentru diferite domenii, cum ar fi trafic, spațiu verde sau urbanism. Ulterior, vor fi consultate și ONG-urile din toate domeniile. Între timp se vor realiza câteva zeci de studii obligatorii, apoi va începe proiectarea propriu-zisă a planului. Altfel spus, trasarea zonelor cu regulile de construcție aferente.
Emil Ivanescu, președintele Organizației Arhitecților din București: "Este planul coordonator al oricărui oraș. Pentru București, cam singurul plan director care poate să genereze coerență în dezvoltarea economică și urbanistică a orașului. În primul rând, trasează zonele de dezvoltare, coerența dintre ele, legitatea dintre ele. În baza acestuia se realizează proiectele de urbanism zonal și în baza acestor materiale se emit autorizațiile de construcție și alte tipuri de autorizare".
Municipalitatea estimează că acest proces să fie finalizat la sfârșitul anului 2023, după care vă intra în perioada de reglementare și avizare.
Noi restricții în trafic
Noul plan urbanistic propune și un sistem integrat de transport. Municipalitatea își propune să creeze 20 de zone park&ride la marginea orașului. În felul acesta, șoferii care vin din afara Bucureștiului pot parca mașina și continua drumul spre centrul capitalei cu mijloacele de transport în comun.
Vor fi și restricții de trafic, în funcție de trei zone:
- În prima zonă, adică în centrul capitalei, vor avea acces doar rezidenții. Aici, mașinile vor fi parcate pe o perioadă scurtă de timp.
- În zona 2, vor avea acces rezidenții, turiștii și navetiștii și cei care fac livrări.
- În zona 3, care este practic situată la intrările de pe A1 și A2 și Drumurile Naționale, vor avea acces toate categoriile, inclusiv cei care sunt în tranzit.
Un nou aeroport și un port internațional
Noul plan urbanistic prevede și construirea, în Zona de Sud, cel mai probabil la Clinceni, a unui nou aeroport, care va fi la fel de mare ca cel din Otopeni.
Și tot în zona de Sud ar urma să fie amenajat un port internațional care să facă legătura pe calea apei cu Marea Neagră prin canalul Dunăre-București.
Noul plan urbanistic general al Bucureștiului a fost elaborat de un consorțiu de șase firme, iar administrația locală își propune să fie avizat și reglementat până la finalul anului 2024.
Cartierul Alexandru Obregia este unul dintre cele mai verzi și bine cotate zone din Capitală. Odată cu inflorirea dezvoltării de care cartierul Berceni are parte în ultima perioadă, Bulevardul Alexandru Obregia a devenit o arteră din ce în ce mai căutată de clienți. Acest lucru este reflectat și de Compania imobiliară Premier, care tranzacționează unități locative în ritm susținut
Sursa: protv.ro / euronews.ro / pug-bucuresti.uauim.ro